Van elég tartalom az oldaladon? És mihez kezdesz vele?
Van elég tartalom az oldaladon? És mihez kezdesz vele?
A tartalommarketing szerepét és fontosságát már talán nem kell hangsúlyozni: mostanra mindenki, aki valamelyes otthon van a marketing világában, tudja, hogy oda kell figyelni az oldalán megjelenő tartalmakra. Ez ugyanis életbevágó a keresőoptimalizálás szempontjából, ami az egyik legfontosabb eszköze annak, hogy látható legyél a neten, és a potenciális vásárlóid megtaláljanak.
Persze ha tudatosan kezeled a tartalommarketing kérdését, tudod azt is, hogy nem elég akármilyen szövegeket felrakni az oldalra, majd várni a csodát. Nem mindegy, milyenek a szövegek, és persze az sem, mihez kezdesz velük. Mert feltölteni és várni a hatást bizony édeskevés.
SEO és tartalommarketing
Nyilván nem jelent túl nagy újdonságot, hogy a SEO-ra figyelni kell, ugyanakkor még mindig nagyon sokan félreértik, vagy egyszerűen csak nem frissítik az ezzel kapcsolatos ismereteiket.
Vannak, akik szerint a SEO elavult, nem kell vele foglalkozni, sőt, kifejezetten káros. Megint mások szerint pedig ez a tuti módszer, kulcsszavakat kell bevetni mindenhol, mert akárki akármit mond, a Google ezek alapján fog megtalálni a keresőben. Minél több a kulcsszó, annál jobb, ezért érdemes telerakni velük az oldalon megjelenő tartalmakat.
Kinek van igaza?
Talán nem meglepő, hogy egyiknek sincs. Az igazság valahol középen van: a SEO kell, de az ész nélküli kulcsszóhalmozásra semmi szükség, sőt. Az kimondottan hátráltató lehet, a Google ugyanis jó ideje bünteti.
A kulcsszavak kellenek, de nem mindegy, hogy milyen kulcsszavak. Nem biztos, hogy az a jó módszer, hogy a legkézenfekvőbbnek tűnő kulcsszavakkal telepakolod a szövegeidet – valószínűleg más is ezt teszi, így egy leszel a sokból. Emellett, ahogy már említettük, a halmozás kifejezetten rossz.
Ahelyett, hogy hasraütésszerűen igyekszel belőni a leggyakoribb kifejezéseket a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban, áldozz időt, energiát, esetleg pénzt egy komolyabb kulcsszókutatásra, ahol láthatod, hogy azon a 2-3 kifejezésen kívül, ami neked (és mindenki másnak is) eszedbe jut, mit tudsz még felhasználni.
Mire is jó a többi kulcsszó?
Nos, ahogy már utaltunk rá, nem mindig célszerű az első 1-2-re kihegyezni a SEO-t, mert a többség valószínűleg ezt teszi, ergo túl nagy a verseny. Elképzelhető, hogy jobban jársz egy szintén erős, de kicsit kevésbé gyakori kulcsszóval. Persze ez sem általános igazság, olyan sajnos nincs, hiszen akkor meglenne a tuti recept, és mindenki úgy csinálná. De ez is egy lehetőség.
A többi kulcsszó jó továbbá arra, hogy színesebb legyen a szöveged, és elkerüld a kulcsszóhalmozást. Ugyanis ezekre is futnak keresések, ha kevesebb is, mint a fő kulcsszavaidra, tehát hozhatnak vásárlókat. Nem mellesleg színesebb lesz a szöveged, de továbbra is hatékony.
A halmozást egyébként a Google nemhogy nem díjazza, hanem még bünteti is azzal, hogy meghatározott időre hátrasorol, tehát nem jó ötlet a régebben oly biztosnak hitt megoldást alkalmazni.
És ami még fontosabb: a tartalom
Szuper, ha meg tudod úgy írni a szövegedet, hogy SEO szempontból erős legyen, de kell még valami ahhoz, hogy a Google szeresse: releváns tartalom. Az adott témában használható és értékes információk nagyon lényegesek ahhoz, hogy jó helyezést érj el. Korántsem mindegy tehát, hogy miről szól a cikk.
A Google már elég okos ahhoz, hogy a tartalmat is figyelje, ezért még a legtudatosabban felépített SEO is kevés, ha a tartalom irreleváns. A szövegeken tehát komolyan dolgozni kell, nem elég, ha írsz „valamit”, amiben meghatározott gyakorisággal szerepelnek a megadott kifejezések. Nem mellesleg, az oldaladra találó közönséget megtartani is csak akkor fogod tudni, ha érdemi információkat kapnak tőled.
A tartalom frissítését szintén szereti a kereső. Nem elég egyszer jól feltölteni az oldaladat szövegekkel, időnként újítanod is kell. Nemcsak a kereső, hanem a rendszeres látogatók miatt is, hogy legyen miért visszajárniuk.
Vannak SEO szempontból szuper szövegeid – hogyan tovább?
Nos, önmagukban a szövegek nem biztos, hogy elégnek bizonyulnak, bár ha SEO szempontból jók, akkor a keresőnek hála, hoznak potenciális vásárlókat. Sokkal többet lehet azonban kihozni belőlük, ha arról is gondoskodsz, hogy ne csak nálad legyenek láthatók, hanem mások is hivatkozzanak rád, azaz jelenjenek meg az oldaladra mutató linkek más honlapokon.
De persze nem mindegy, hogy milyen honlapokon. Ez is egy olyan tényező, amit figyelembe vesz a kereső akkor, amikor felállítja a találati sorrendet egy adott keresésre. Egy oldal tartalmának relevanciáját kiválóan mutatja, hogy hivatkoznak-e rá, és ha igen, hányan és kik.
A Google-nál ugyanis az is szempont a rangsorolásban, hogy az oldalak, amelyeken megjelenik a linked, mennyire látogatottak, mennyire relevánsak. Minél erősebb weblapokon sikerül elhelyezned a hozzád vezető linket, annál erősebbnek ítél meg téged is a Google. Ezt viszont aktív kapcsolatépítéssel lehet elérni, ami idő- és energiaigényes folyamat.
Hogyan találhatsz minőségi publikáló oldalakat?
Első körben meg kell határoznod, hogy melyek azok az oldalak, amik szóba jöhetnek, vagyis ahol szeretnél megjelenni, érdemes megjelenned. Ez egy elég komoly kutatás, ami nincs meg fél nap alatt, legalábbis akkor, ha tényleg alaposan végzed. Érdemes ráfordítani a kellő időt, ugyanis ezen múlik a későbbi sikered.
Ez még csak az első lépés. Ezután jön az egyezkedés: hajlandó-e az adott oldal hivatkozni rád, ehhez milyen szövegre tartanak igényt, milyen feltételekkel, milyen ellenszolgáltatással vagy áron. Egy részükkel nem fogsz tudni megegyezni, jó esetben lesz néhány, akikkel igen. De nem biztos, hogy elégedett leszel a folyamat végén a hatékonysággal. És az is lehet, hogy több olyan oldalt meg sem találtál, ami szóba jöhetne.
Ez a munka tehát lassú és az eredményessége is kérdéses, de fontos eleme a tartalommarketingnek, ugyanis nagymértékben meg tudja dobni a látogatottságodat, valamint a helyezésedet is a keresőben.
Lehet ezt egyszerűbben is csinálni!
Az előbbiekben vázolt folyamatot tudja jelentősen lerövidíteni, és jóval hatékonyabbá tenni azzal, hogy gyakorlatilag automatizálta a kereslet és a kínálat egymásra találását. Magyarán, összehozza a megjelenésre vágyókat a publikálásra hajlandó oldalakkal egy válogatott, szűrt rendszerben, ahol mindkét oldal jól jár.
Teszi ezt egy platformon keresztül, ahová regisztrálhatnak a hirdetők és a publikálók egyaránt, így a keresleti és a kínálati oldal egyszerre van jelen, egy helyen. Nem kell semmilyen hosszadalmas kutatómunkát végezni, ugyanis itt eleve csak olyan oldalak lehetnek jelen, amik megfelelnek a minőségi követelményeknek. Így garantáltan jól jársz azzal, ha hivatkoznak rád egy-egy cikkben.
Persze azért a találkozás nem véletlenszerű: beírhatod egy keresőbe az igényeidet, elvárásaidat, és ez alapján találhatsz publikáló oldalakat. Pontosan olyanokat, amilyeneket szeretnél. A siker garantált, hiszen ezek minőségi, gyakran látogatott oldalak, amik maguk is reklámozzák a cikkeket a legjobb eredmények érdekében. A cikked eredményességét pedig ellenőrizheted az ingyenesen rendelkezésedre bocsátott statisztikának köszönhetően.
Garantált minőség mindkét oldalnak
Miért jó ez a publikáló oldalnak? Két okból: pénzt kapnak a megjelenésért, és releváns tartalom jelenik meg az oldalukon, ami az ő marketingcéljaikat is elősegíti. Nem jótékonysági munkát végeznek, egyértelmű előnyökhöz jutnak ők is.
A linképítés a tartalommarketing nagyon fontos része, a WhitePress pedig ezt teszi könnyebbé és gyorsabbá. Ha a szövegek megírásához is segítségre van szükséged, azt is kaphatsz, hiszen szövegírókat biztosítanak az olvasmányos és releváns tartalmak elkészítéséhez, így garantálva, hogy magas minőségű cikkek szülessenek, mindkét oldal megelégedésére.
A WhitePress tehát meggyorsítja a linképítés folyamatát, eredményesebbé téve ezzel a tartalommarketinget. A partnerek szűrt köre, egy automatizált rendszer, garantált minőség és ellenőrizhetőség teszi a platformot megbízhatóvá és hatékonnyá.
Miért választanád a nehezebb utat, ha van egy egyszerűbb és biztosabb is?